Azotowe Szaleństwo uczniów „Trójki”

Chodzież Najnowsze

CHODZIEŻ. To była szczególna i niezwykle interesująca lekcja fizyki. Zamiast w czterech ścianach szkolnej klasy, odbyła się ona w Instytucie Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu.

Uczestnikami tej lekcji byli natomiast uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Chodzieży. Podczas pobytu w poznańskiej placówce odwiedzili Laboratorium Rezonansu Magnetycznego, gdzie poznali metody identyfikacji różnych nieznanych substancji. W Laboratorium Spektroskopii Impendacyjnej i Dielektrycznej z kolei dowiedzieli się, jak można otrzymać ceramikę elektroniczną, która jest wykorzystywana w telewizorach i komputerach. Laboratorium Spektroskopii Ramanowskiej pozwoliło im zapoznać się z działaniem spektroskopu ramanowskiego, wiedzą już także, co dzieje się ze światłem, które nie jest odbijane ani pochłaniane. Odwiedziny w Laboratorium Cienkich Warstw pozwoliły uczniom poznać strukturę cienkich warstw tworzących twardy dysk komputerowy.

U uatrakcyjnienie wizyty zadbali pracownicy Instytutu, przygotowując „Zaułki Fizyki”. W Zaułku Zimna i Lewitacji Magnetycznej, Zaułku Meteorytów, Zaułku Miękkiej Materii i Ciekłych Kryształów, Zaułku Serca – STENT, Magicznej Sprężynce i Azotowym Szaleństwie młodzi goście z Chodzieży mogli własnoręcznie przeprowadzać eksperymenty.

Piotr Szkoda

(fot. SP nr 3)