PIŁA. W Starostwie Powiatowym w Pile można już potwierdzić swój profil zaufany ePUAP. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało zgodę na prowadzenie takiego punktu przez Starostwo. Usługa jest dostępna w naszym urzędzie w Biurze Obsługi Mieszkańców.
Co to jest profil zaufany?
Profil zaufany to rodzaj podpisu elektronicznego. Zastępuje on bezpieczny e-podpis w kontaktach z administracją i umożliwia weryfikację tożsamości. Dzięki niemu wybrane sprawy urzędowe można załatwić bez wychodzenia z domu. Profil zaufany jest bezpłatny i ważny przez trzy lata od momentu jego potwierdzenia.
Jak założyć profil zaufany?
Aby założyć profil zaufany należy zarejestrować swoje konto na portalu ePUAP (www.epuap.gov.pl). Z konta użytkownika należy wysłać wniosek o założenie profilu zaufanego. Po wysłaniu wniosku mamy 14 dni na wizytę w wybranym punkcie potwierdzającym profil w celu potwierdzenia tożsamości. To jedyna konieczna wizyta w urzędzie. Od momentu potwierdzenia tożsamości i uaktywnienia profilu zaufanego użytkownik może posługiwać się nim w komunikacji z urzędem.
Do czego jeszcze przydaje się profil zaufany?
Dzięki tej usłudze można korzystać z setek usług online na wielu portalach urzędowych. Jakie sprawę można załatwić?
Składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
Zgłosić utratę dokumentu tożsamości
Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego.
powiat.pila.pl