PIŁA. W Starostwie Powiatowym w Pile istnieją możliwości zdalnego załatwiania spraw urzędowych, co pozwoli mieszkańcom w sytuacji zagrożenia epidemią koronawirusa ograniczyć wychodzenie z domu, czy z pracy.Można do nas złożyć dokument, czy wniosek przy pomocy Elektronicznej Skrzynki Podawczej EPUAP. Zaznaczę jednak, że każdy dokument podobnie jak składany w wersji papierowej, musi posiadać Państwa podpis.
Podpisem elektronicznym w przypadku dokumentu składanego poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą jest tzw. Profil Zaufany.
Kto nie posiada Profilu Zaufanego, może go założyć, nie wychodząc z domu. To naprawdę proste.
Aby założyć Profil Zaufany należy zarejestrować się na stronie (www.epuap.gov.pl). Tam wybieracie sposób założenia i potwierdzenia Profilu Zaufanego. Można od razu się zalogować i potwierdzić Profil Zaufany przez bankowość internetową.
Przypominamy, że możliwość tradycyjnego (osobiście) potwierdzenia Profilu Zaufanego, czyli tożsamości, istnieje także w Punkcie Obsługi Mieszkańca w Starostwie Powiatowym w Pile.
Co ważne Profil Zaufany umożliwi także korzystanie z wielu innych usług urzędowych bez potrzeby wychodzenia z domu.
JAK ZŁOŻYĆ DOKUMENT DO URZĘDU przez EPUAP
1. Jeśli jesteś już posiadaczem Profilu Zaufanego wejdź na stronę internetową www.bip.powiat.pila.pl
2. W bocznym menu (z lewej strony) wejdź w zakładkę Elektroniczna Skrzynka Podawcza EPUAP
3. Wybierz odpowiednią pozycję z dostępnego katalogu spraw, np. Sprawy ogólne > Pismo ogólne > Pismo ogólne do podmiotu publicznego
4. Po kliknięciu ?Załatw sprawę? zaloguj się Profilem Zaufanym
6. Wypełnij formularz wpisując nazwę urzędu oraz inne pola wymagane, do pisma możesz również dołączyć załączniki
7. Kliknij ?Dalej?, następnie podpisz Profilem Zaufanym i wyślij pismo do Urzędu.
Zachęcamy do korzystania z elektronicznych usług.