Na Noteci w Ciszkowie i Żuławce powstaną nowe mosty. Obie inwestycje otrzymały rządowe dofinansowanie w ramach programu ?Mosty dla regionów?.
Budowa nowego mostu na rzece Noteć w Żuławce (gmina Wyrzysk, powiat pilski), w ciągu drogi wojewódzkiej nr 242 otrzymała dofinansowanie w ramach rządowego programu ?Mosty dla regionów?.
?Dotacja zostanie przeznaczona na przygotowanie dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami przepisów środowiskowych, a następnie projektu budowlanego. Realne koszty realizacji tego zadania poznamy dopiero po przygotowaniu dokumentacji projektowej ? mówi Malwina Korzeniewska-Michalak z WZDW w Poznaniu.
Nowy most będzie miał około 50 metrów długości, 14,5 m szerokości. Uwzględniono również budowę dróg dojazdowych i chodników, co zwiększy i zagwarantuje bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu.
Most w Żuławce czeka na remont od ponad 20 lat. To ważna w regionie komunikacyjna i turystyczna przeprawa, łącząca północną i południową część województw wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Ma znaczenie również dla gospodarki i handlu, gdyż znajduje się między dwoma ważnymi drogami krajowymi: DK 11 i DK5.
?Realizacja tej inwestycji bez wątpienia przyczyni się do rozwoju terenu, wzrostu jego inwestycyjnej atrakcyjności, wpłynie na zwiększenie standardu życia społeczności lokalnej ? zaznacza Korzeniewska-Michalak.
Przypomnijmy. Wcześniej w ramach programu ?Mosty dla regionów?, rządowe dofinansowanie otrzymała również budowa mostu na rzece Noteć przy drodze wojewódzkiej nr 153 w Ciszkowie (gmina Czarnków, powiat czarnkowsko-trzcianecki).
?W miejscu funkcjonującej przeprawy promowej, powstanie nowy most wraz z chodnikiem, który polepszy komunikację w regionie i zwiększy potencjał terenu. Długość obiektu to około 80 metrów, szerokość 12 m. Termin opracowania koncepcji dla realizacji tej inwestycji mija w IV kwartale 2021 roku ? dodaje Malwina Korzeniewska-Michalak.
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu w ramach programu ?Mosty dla regionów? zgłosił także inne lokalizacje, które niestety nie uzyskały dofinansowania. Były to przeprawy w Sierakowie (DW 133), Czarnkowie (DW 178), Ślesinie (DW 263) i Białośliwiu (DW 190). ?
(Red.)
Fot. WZDW Poznań