Problemy z wakacjami kredytowymi. Ponad 600 skarg do UOKiK

Wydarzenia

Pod koniec lipca weszły w życie przepisy, które umożliwiają kredytobiorcom skorzystanie z wakacji kredytowych. Polacy tłumnie zgłosili się do banków, by zawiesić spłatę swoich zobowiązań. Nie zawsze jednak złożenie wniosku odbywa się bezproblemowo. Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, zdarza się, że banki piętrzą trudności, a nawet straszą przyszłymi skutkami wzięcia wakacji kredytowych.

Zgłoszone skargi dotyczą głównie problemów z elektronicznym składaniem wniosków, wymagania przez banki złożenia kilku odrębnych wniosków na zawieszenie każdej z rat – informuje rzeczniczka prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch. Tymczasem to klient ma prawo zdecydować, czy chce jednorazowo wystąpić o wakacje kredytowe na wszystkie możliwe osiem okresów, czy będzie to robił sukcesywnie w oddzielnych wnioskach.

Zdarzają się też przypadki straszenia klientów negatywnym wpływem wakacji kredytowych na ocenę zdolności kredytowej. Rzeczniczka UOKiK podkreśla, że zgodnie z przepisami skorzystanie z wakacji jest bezpłatne. – Jednak konsumenci zgłaszają do UOKiK, że dostali harmonogram spłat, w którym raty odsetkowe w kolejnych miesiącach po zawieszeniu są znacznie wyższe niż przed nim lub po zakończeniu wakacji bank przewiduje tylko pobieranie odsetek – zaznaczyła Cieloch.

Ponad 600 skarg

W sumie do UOKiK wpłynęło w sprawie wakacji kredytowych ponad 600 skarg. Urząd sprawdza i jest w trakcie ich wyjaśniania. Małgorzata Cieloch dodała, że po dotychczasowych interwencjach urzędu wiele banków zmieniło już swoje niekorzystne praktyki, np. te w kwestii wniosków dotyczących okresu wakacji kredytowych.

źródło/ więcej: Problemy z wakacjami kredytowymi. Ponad 600 skarg do UOKiK – WP Finanse

Źródło: Pixabay, fot: BeatriceBB