29 marca Jurek Owsiak ogłosił wynik Finału WOŚP – na zakup sprzętu dla dziecięcej laryngologiii diagnostyki głowy zebrano rekordową w historii WOŚP kwotę ponad 210 milionów złotych. Wraz z ogłoszeniem wyniku Fundacja zapowiedziała wyjątkową kampanię outdoorową z grafikami stanowiącymi podziękowanie nie tylko dla wszystkich darczyńców, ale również medyków. Kampania zawita także do Piły.
Jestem! Dziękuję Fundacji WOŚP i medykom za życie i zdrowie! – właśnie takie hasło, wraz ze zdjęciami noworodków i informacją o wysokości zebranej w ramach Finału WOŚP kwoty, widnieje na grafice, która już wkrótce pojawi się w ponad 3200 lokalizacjach na terenie całej Polski.
Kampania realizowana jest na nośnikach Ströer – m.in. billboardach, tablicach, citylightach – o łącznej powierzchni ponad 40 tys. mkw., ale również przy wykorzystaniu form digitalowych, jak telewizory na stacjach metra czy ekrany w wagonach metra. Grafiki widoczne będą także na nośnikach firmy jetline oraz nośnikach digitalowych Clear Channel (84 w kilku miastach Polski).
– Chcieliśmy wszystkim podziękować za ten Finał – wlać optymizm, w nas, Polaków mówiąc, że to, co robimy ma sens i wraca niemal następnego dnia – nie ma dnia, żebyśmy nie dostali informacji, że właśnie gdzieś został dowieziony sprzęt zakupiony przez Orkiestrę… Tym wielkim billboardem, przestrzeniami plakatowymi chcemy podziękować i przekazać jedną informację: to dzięki Fundacji ? nie mnie i naszemu zespołowi, ale nam wszystkim, czyli milionom Polaków ? pomagamy skutecznie ratować zdrowie i życie dzieci, od najmniejszego dziecka, niemowlaka. To konkretne liczby sprzętu i konkretne kwoty. Tymi billboardami dziękujemy wszystkim, którzy tworzyli Finał, ale przede wszystkim lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, personelowi medycznemu, ratownikom medycznym, czyli wszystkim medykom, którzy – zwłaszcza w ciągu ostatniego roku – pracują absolutnie ponad swoje siły. Chcieliśmy podziękować radosnymi noworodkami, które są szczęśliwe, bo czuwają medycy i rodzice, ale czuwa też Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy… Te billboardy będą wisiały przez miesiąc tylko po to, by przekazać informację: bądźcie z nami przez cały rok, bo Orkiestra jest z Wami codziennie, chociażby badając słuch praktycznie wszystkich noworodków – mówi Jurek Owsiak.
Kampania zawita nie tylko do największych ośrodków, jak Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań czy Wrocław, ale również do mniejszych miast. W sumie będzie to 88 miejscowości: Będzin, Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Bytom, Chorzów, Czeladź, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Dębno, Drezdenko, Elbląg, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Gniezno, Goleniów, Gorzów Wielkopolski, Grudziądz, Gubin, Inowrocław, Jarocin, Jaworzno, Jelenia Góra, Kalisz, Katowice, Kępno, Kielce, Kołobrzeg, Konin, Koszalin, Kraków, Kutno, Legnica, Leszno, Lublin, Lubniewice, Łomża, Łódź, Mielec, Międzychód, Międzyrzecz, Mikołów, Mysłowice, Myślibórz, Nowy Targ, Oborniki, Olsztyn, Opole, Ostróda, Ostrów Wielkopolski, Ośno Lubuskie, Oświęcim, Ozorków, Piekary Śląskie, Piła, Piotrków Trybunalski, Płock, Poznań, Pszów, Racibórz, Radom, Rawa Mazowiecka, Ruda Śląska, Rybnik, Rzeszów, Siedlce, Siemianowice Śląskie, Skierniewice, Słupsk, Sochaczew, Sosnowiec, Stargard Szczeciński, Suwałki, Szczecin, Świętochłowice, Tarnowskie Góry, Tarnów, Toruń, Tychy, Wałbrzych, Warszawa, Włocławek, Wrocław, Zabrze, Zakopane, Zamość, Zielona Góra.
Fundacja WOŚP