Wielkopolskie Urzędy Skarbowe. W którym załatwić sprawę?

Biznes kraj Najnowsze

Urząd Skarbowy w województwie wielkopolskim posiada 39 oddziały z czego 7 ulokowanych jest w Poznaniu, a 3 w Kaliszu. Pozostałe największe miasta, w których znajdziemy filie tego urzędu to: Leszno, Piła, Konin, Rawicz, Kościan oraz Września. Każdy z tych oddziałów pełni niezależną jednostkę, która jest odpowiedzialna za obsługę oraz rozpatrywanie spraw skarbowych.

 Jakie prawa ma petent w Urzędzie Skarbowym?

Każdy z pracowników Urzędu Skarbowego musi przejść szkolenie, w którym dowiaduje się podstawowych praw każdego petenta, który przychodzi do urzędu załatwić swoją sprawę. Najważniejsze prawa, które musi przestrzegać to:

– prawo do informacji – każdy z petentów ma prawo do pozyskania informacji od urzędnika, na jakim etapie znajduje się jego sprawa. Ułatwia to proces komunikacji na linii petent-urząd. Wyjątkiem są postępowania tajne, w których informacje nie mogą być udzielane;

– prawo do godnego traktowania – każdy petent, niezależnie od wykształcenia oraz poziomu zarobków, musi być godnie traktowany. Wiele wizyt w Urzędzie Skarbowym wiąże się ze stresem. Godne traktowanie przez urzędnika pozwala nie tylko rozładować napięcie, ale również pozwala szybciej załatwić sprawę;

– prawo udziału w postępowaniu – po zgromadzeniu wszelkich dowód w sprawie prowadzonej przez Urząd Skarbowy, petent ma prawo do wygłoszenia swojej opinii w danym temacie. Urząd ma obowiązek wysłuchać petenta, aby móc finalnie przekazać swoją decyzję. Wyjątkiem są sytuacje pilne lub będące zagrożeniem zdrowia i życia. Wtedy Urząd Skarbowy wydaje decyzje bez konsultacji z zainteresowanymi stronami;

– prawo do inicjatywy – każdy z petentów ma prawo do przedstawienia dowodów w sprawie, która tyczy się jego osoby;

– prawo do składania skarg, petycji i wniosków – każdy petent ma możliwość złożenia skargi lub wniosku. Każdy z nich zostanie rozpatrzony jak najszybciej przez wykwalifikowanego urzędnika. Urząd Skarbowy jest zawsze otwarty na wszelkie sugestie, które nie tylko pozwolą przyśpieszyć pracę, ale również zwiększyć wygodę pracowników i petentów.

Sposoby kontaktu z Urzędem Skarbowym

Najprostszym i polecanym sposobem kontaktu z Urzędem Skarbowym jest znalezienie go na liście na tej stronie: https://urzadskarbowy.eu/spis-urzedow/wielkopolskie/ i umówić się na wizytę. Warto pamiętać, że coraz więcej spraw można załatwiać z Urzędem Skarbowym przez Internet. Pozwala to nie tylko zaoszczędzić czas, ale również rozładować potencjalne kolejki.

Szczególnie intensywnym czasem w roku są miesiące, w których są składane zeznania podatkowe. Wraz z rozwojem technologii, możemy zrobić to za pomocą programu Epit, np: https://urzadskarbowy.eu/twoj-e-pit/. Bez fachowej wiedzy jesteśmy w stanie złożyć swoje zeznanie w ciągu zaledwie kilkunastu minut. Ponadto potencjalny zwrot z podatku jest realizowany szybciej po złożeniu deklaracji przez programy takie jak Epit. Szacuje się, że zwrot potrwa do maks. 45 dni roboczych. W przypadku składania papierowych deklaracji, czas wydłuża się nawet do 60 dni roboczych.