Efektem prac na stacji Miały będzie dogodniejszy dostęp do pociągów w stronę Wronek i Krzyża Wielkopolskiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystują środki UE z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) dla zapewnienia sprawnych i atrakcyjnych podróży m.in. na modernizowanej za ok. 4,1 mld zł trasie Poznań – Szczecin.
Prace w Miałach postępują od strony peronu nr 2. Po zdemontowaniu sieci trakcyjnej przygotowywane są już pierwsze konstrukcje wsporcze, na których wywieszona będzie nowa sieć. Z początkiem marca ruszy rozbiórka torów oraz pierwszego z dwóch peronów – w czasie prac, tak jak obecnie, podróżni wsiądą do pociągów z peronu przy budynku kolejowym.
Nowy peron zapewni lepsze podróże. Dotychczasową, niską konstrukcję z nieutwardzoną nawierzchnią znajdującą się między torami zastąpi nowa – dłuższa, szersza i wyższa. Podróżni, także mający trudności z poruszaniem się, wygodnie wsiądą do pociągów. Komunikację ułatwią pochylnie. Będą m.in. wiaty, ławki i czytelne oznakowanie. Bezpieczeństwo po zmroku zwiększy jasne oświetlenie. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących przewidziano ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni.
Z nowego peronu podróżni wygodnie wsiądą do pociągów w stronę Wronek i Krzyża Wielkopolskiego jesienią – następnie rozpocznie się przebudowa drugiej części stacji Miały.
Coraz lepsze przejazdy pociągiem między Poznaniem a Szczecinem Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja trasy Poznań Główny – Szczecin Dąbie sukcesywnie zwiększa komfort podróży.
Podróżni już wygodniej wsiadają do pociągów z nowych peronów w 21 miejscowościach, m.in. w Poznaniu (Wola), Rokietnicy, Szamotułach, Wronkach i Drawskim Młynie, a na Pomorzu Zachodnim m.in. w Szczecinie (Zdunowo), Reptowie i Choszcznie. Łącznie, w ramach inwestycji, podróżni zyskają wygodne perony na ponad 30 stacjach i przystankach.
Na całej, ok. 190 km trasie, etapowo wymieniana infrastruktura kolejowa umożliwia rozkładowe przejazdy pociągów przy sprawnej realizacji prac. Dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania są już gotowe m.in. na szlakach Poznań – Wronki, Szczecin Dąbie – Reptowo i Słonice – Choszczno, a jeden m.in. na odcinkach Drawski Młyn – Krzyż Wielkopolski, Reptowo – Stargard i Dolice – Choszczno.
Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa modernizowane są przejazdy kolejowo drogowe, a dla lepszych możliwości przejazdu pociągów postępuje przebudowa mostów i wiaduktów, m.in. nad Drawą, Notecią i w Stargardzie. Płynny ruch pociągów, przy realizacji prac, zapewnia tymczasowy objazd kolejowy w okolicy Krzyża Wielkopolskiego – tzw. bajpas na nasypie wzdłuż modernizowanej linii.
PLK szykują atrakcyjne podróże między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim
Modernizacja zwiększy komfort podróży, podniesie poziom bezpieczeństwa i skróci czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem. Po uzyskaniu wymaganych certyfikatów najszybsze pociągi pojadą trasą z prędkością 160 km/h poniżej 2 godz. Możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów.
Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” realizowany jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 4,1 mld zł przy udziale środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac w 2023 r.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.