Areszt dla sprawcy spoofingu

Interwencje Na sygnale Wałcz
Dzięki współpracy policjantów Wydziału Kryminalnego z komisariatu Policji Ołbin Wrocław i policjantów z Wałcza zatrzymany został sprawca oszustwa działający metodą tzw. spoofingu. 25 letni obywatel Ukrainy trafił za kraty, a mieszkanka powiatu wałeckiego odzyskała pieniądze w kwocie ponad 50 tys. złotych.
Niespełna tydzień temu mieszkanka powiatu wałeckiego zawierzyła dzwoniącemu do niej oszustowi, który podawał się za pracownika banku i w wyniku tego straciła pieniądze wysokości ponad 50 tys. złotych. Kiedy zadzwonił telefon, na wyświetlaczu kobieta zobaczył nazwę banku, gdzie prowadzi swoje konto rachunkowe. Po drugiej stronie odezwał się miły głos mężczyzny ostrzegający o oszustach, którzy próbują ataków na konto bankowe mieszkanki naszego powiatu.
Dzwoniący polecają przelać zagrożone oszczędności na wskazane konto, by je chronić.. Tak też uczyniła pokrzywdzona. To działanie sprawców spoofingu. Spoofing to ostatnio bardzo popularne oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę. Dzięki współpracy policjantów Wydziału Kryminalnego Komisariatu Policji Wrocław Ołbin i policjantów z Wałcza 25 letni oszust został zatrzymany we Wrocławiu. Kryminalnym podejrzane wydawało się zachowanie młodego mężczyzny, który „kręci się” przy bankomacie. Mężczyzna podchodził do nie niego, to znów odchodził. Kiedy
funkcjonariusze podeszli do niego celem wylegitymowania go ten zaczął uciekać. Po chwili został zatrzymany. Jak się okazało 25 latek miał przy sobie pieniądze należące do mieszkanki naszego powiatu. Postanowieniem Sądu trafił na trzy miesiące do aresztu. Za przestępstwo oszustwa grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.
Pamiętajmy! Sprawca zrobi wszystko, by zmanipulować swoją ofiarę. Najczęściej informuje o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań, by zablokować możliwość włamywaczy. Najlepszym jest zweryfikowanie wiarygodności dzwoniącego do nas banku. Przerwijmy rozmowę telefoniczną i skontaktujmy z naszym bankiem dzwoniąc ponownie na znany nam numer banku celem potwierdzenia informacji. Każdą telefoniczną prośbę o przelanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinniśmy potraktować jako próbę oszustwa.
  • KPP Wałcz, asp. Beata Budzyń