TRZCIANKA. Wyzwania Miasta i Gminy Trzcianka na 2020 rok, system identyfikacji wizualnej oraz współpraca z mediami zdominowały wtorkową konferencję prasową zwołaną przez burmistrza Krzysztofa W. Jaworskiego w miejskim ratuszu.
–Wyzwania i plany gminy Trzcianka na ten rok są liczne. Będziemy stawiać im czoła ? zaznaczył na samym początku burmistrz Jaworski.
W tych wyzwaniach spory procent stanowią inwestycje, zwłaszcza te kontynuowane jak np. budowa Centrum Integracji Społecznej i Placu Pocztowego, czy budowa drogi i ścieżki rowerowej do Smolarni. W tym roku niestety niewiele będzie inwestycji opartych stricte o finansowanie własne, bo to zostało okrojone. Planowane natomiast są te realizowane ze środków zewnętrznych, których jak zawsze gmina będzie starała się pozyskać jak najwięcej.
– Pierwszym dofinansowaniem jest Maluch +. Kolejny raz gmina Trzcianka otrzymała prawie 600 tysięcy złotych na stworzenie następnych miejsc żłobkowych w mieście ? podkreślił Krzysztof Jaworski.
W tym roku także po raz pierwszy realizowane będą zadania z budżetu obywatelskiego. Pieniądze na ten cel ? o czym zapewnił włodarz gminy – są zabezpieczone.
Zakres działań samorządu w 2020 – przypomniał – wyznacza plan pracy rady miejskiej Trzcianki. Jeszcze w tym półroczu odbędą się spotkania poświęcone m.in. gospodarce odpadami, potencjałowi trzcianeckich jezior i terenom zielonym czy korzyściom płynącym z uruchomienia Centrum Usług Społecznych.
Podczas konferencji burmistrz zwrócił również uwagę na zmiany w organizacji pracy urzędu. Na etapie wdrażania jest elektroniczne zarządzanie dokumentacją, które pozwoli na eliminowanie nadmiernego zużycia papieru oraz usprawni obieg informacji i załatwianie spraw.
-Chcemy wyjść naprzeciw mieszkańcom i utworzyć elektroniczne biuro obsługi interesanta. Poprzez uwspólnienie programów informatycznych na jakich bazował do tej pory urząd, wszystkie dane będą zgromadzone w jednym miejscu ? wyjaśnił włodarz. – Zastanawiamy się także nad nowinkami typu opłatomat, który byłby czynny przez całą dobę przez 7 dni w tygodniu.
Wspomniał także o spotkaniach otwartych z mieszkańcami, z których jedno ?Okrągły stół dla kultury? już się odbyło, jak również o metamorfozie strony internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Trzciance.
Co do mediów, Jaworski liczy na współpracę w wielu obszarach, żeby z informacjami być jak najbliżej mieszkańców. Ponadto?
– Będziemy chcieli wrócić do Ratusza, naszego kwartalnika. Najpierw ukazywałby się w formie elektronicznej, potem papierowej, jako niezależna publikacja bądź wkładka w czasopiśmie. To jest do ustalenia.
Promocji gminy mają też służyć filmy z imprez kulturalnych i sportowych, jakie odbywać się będą w mieście i gminie Trzcianka, a także opracowywany nowy system identyfikacji wizualnej. I tak Trzcianka będzie miała nowe logo, nawiązujące do herbu, czyli ciołka na biało-zielonym tle. Przez lata logotyp miasta przedstawiał sarenkę.
– Zunifikowana zostanie również identyfikacja wszystkich zależnych od gminy instytucji i podmiotów, co przełoży się na wspólną promocję Trzcianki jako miejsca. Jednak aby dać im odrębność i pokazać ich niezależność wprowadzone zostaną dodatkowe kolory, dzięki czemu ich różnorodność zostanie zachowana, a profil działalności uwidoczniony ? puentuje Krzysztof W. Jaworski.
(Red.)
Fot. Agnieszka Król