Mając na uwadze występujące zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym spowodowane kierowaniem pojazdem pod wpływem alkoholu, w tym tzw. nieświadomą nietrzeźwość, Biuro Ruchu Drogowego KGP wspólnie z firmą Neptis S.A. będącą operatorem komunikatora Yanosik, przygotowało akcję informacyjno-edukacyjną pn. „Myśl Trzeźwo”, która będzie trwała od 30 grudnia 2021 r. do 16 stycznia 2022 r.
Celem działań jest uświadamianie kierowcom:
- skutków prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu – ryzyko spowodowania wypadku drogowego bądź kolizji,
- odpowiedzialności karnej za kierowanie pojazdem pod wpływem alkoholu,
- „nieświadomej nietrzeźwości” kierującego, który spożywał alkohol poprzedniego dnia,
- potrzeby sprawdzenia zawartości alkoholu w organizmie – badanie można wykonać w jednostkach Policji.
Przesłanie akcji „Myśl Trzeźwo” będzie promowane na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w aplikacji Yanosik, która udostępni kierowcom materiały edukacyjne dotyczące konsekwencji prawnych kierowania pojazdem pod wpływem alkoholu, opracowane w formie quizu.
Do działań przyłączyła się również firma Screen Network S.A. emitując spot pod hasłem przewodnim „Myśl Trzeźwo” na ekranach LED rozmieszczonych m.in. przy głównych ciągach komunikacyjnych, dworcach, stacjach paliw i centrach handlowych.
BRD KGP