Opinie, rekomendacje i pozyskiwanie pracowników – Akademia PR Commplace o tym, jaki mają wpływ na wartość firmy

Biznes Chodzież Czarnków Edukacja Najnowsze Piła Praca Trzcianka Wałcz Złotów

Wszystko co mówi, napisze lub zauważy otoczenie Twojej firmy, ma bezpośredni wpływ nie tylko na wizerunek, ale także na jej obecne i przyszłe funkcjonowanie. Warto zatem zastanowić się nad tym, jak opinie, wszelkie rekomendacje, a także forma pozyskiwania pracowników i zatrzymania ich w firmie na dłużej, mogą wpływać na wartość firmy oraz jej obraz w oczach otoczenia.

Pracodawca na medal, czyli jak uzyskać wizerunek pracodawcy z wyboru?

Za sukcesem Twojej firmy stoi nie kto inny, jak właśnie Twoi pracownicy. Warto o tym pamiętać i poświęcać im odpowiednią ilość zasobów. Oczywiście mowa tu nie tylko o wspieraniu ich w codziennych obowiązkach i służeniu radą czy pomocą, ale także o szkoleniach. Czas poświęcony pracownikowi na początku jego drogi zawodowej w Twojej firmie, ma szereg korzyści, przede wszystkim dla jego funkcjonowania w zespole. Więcej szkoleń to lepsze przygotowanie, natomiast lepsze przygotowanie to bardziej wydajna praca i mniej popełnianych błędów. Jeśli pozyskujesz specjalistów, pamiętaj, że ich wiedza może przydać się również Tobie. Nie bój się zatem zatrudniać osoby z większą wiedzą niż Twoja.  Zadbaj także o odpowiedni feedback – nie tylko mów, co należy poprawić, ale także motywuj zasłużonymi pochwałami. Docenianie w pracy to bardzo ważny aspekt dla wielu potencjalnych pracowników, którzy nie omieszkają sprawdzić Twojej firmy tuż przed rozmową rekrutacyjną. Jeśli w opiniach będzie wyraźnie napisane, że Twoi pracownicy są doceniani i odpowiednio traktowani, z większą chęcią wezmą udział w rekrutacji. Więcej o cechach dobrego potencjalnego pracodawcy przeczytasz na https://commplace.pl/blog/commplace-praca-opinie/.

Marketing rekomendacyjny – jak pozyskać autentyczne opinie?

Budowanie wizerunku to kwestia niesamowicie złożona. Wpływa na nią wiele czynników, a powodzenie kampanii wizerunkowej posiada wiele etapów, złożonych z wielu działań. Jednym z istotnych narzędzi jest marketing rekomendacyjny, czyli działania zmierzające do wystawienia przez klienta rzetelnej opinii na temat naszej marki, produktu czy firmy.

Celem działań rekomendacyjnych jest nie tylko zbudowanie pożądanego wizerunku, ale także zwiększenie zaufania do firmy i zachęcenie innych osób do współpracy czy zakupu. Chcesz skorzystać z marketingu rekomendacyjnego? Więcej na jego temat dowiesz się z artykułu https://commplace.pl/blog/marketing-rekomendacyjny/.

Onboarding pracownika – jak zbudować wizerunek idealnego pracodawcy?

Będąc pracodawcą warto mieć na uwadze, że większość potencjalnych pracowników poszukuje miejsca, w którym mogliby się rozwijać w każdym możliwym znaczeniu tego słowa. Chcą czuć się potrzebni i wartościowi, dlatego warto już podczas rozmowy rekrutacyjnej postawić na inny model tego procesu niż ten, który używany był jeszcze kilka lat temu. Należałoby dokładnie omówić wynagrodzenie, zakres obowiązków, ilość szkoleń i przygotowań do objęcia stanowiska. Wielu pracowników ma jasno określone oczekiwania, w związku z rekrutacją. Jednym z nich jest możliwość rozmowy z bezpośrednim przełożonym czy plan pracy na kilka pierwszych tygodni. Spełnienie tych oczekiwań to dla potencjalnego pracownika informacja, że firma poważnie podchodzi do sprawy jego zatrudnienia oraz potrzeb, jakie ma on względem swojej pracy. Jaki powinien być onboarding pracownika i jakie są jego etapy? Wszystkiego dowiesz się w artykule https://commplace.pl/blog/onboarding-pracownika-witamy-na-pokladzie/.

Wartość marki – przede wszystkim ludzie

Kiedy wartość marki ma największe znaczenie? Przede wszystkim podczas procesu jej sprzedaży. Wpływ na tę wartość ma wiele czynników, a jednym z nich jest kadra pracownicza. Pracownicy firmy są świadomi tej wartości, ponieważ każdego dnia wkładają mnóstwo wysiłku, aby firma funkcjonowała jak najlepiej. I to właśnie oni bezpośrednio podnoszą znaczenie. Warto być świadomym jakości swojej marki i tym właśnie kierować się podczas sprzedaży – wyraź je nie tylko w liczbach, ale także w zestawieniu opinii, referencji klientów oraz pracowników. Chcesz dowiedzieć się więcej, jak zbudować prezentację sprzedażową? Przeczytasz o tym we wpisie https://commplace.pl/blog/sprzedaz-firmy/.