PIŁA. Pilscy policjanci zatrzymali do kontroli rowerzystę, który wjechał na przejazd kolejowy. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że zapory nie zostały jeszcze podniesione, a sygnalizator wskazywał migający, czerwony sygnał. Zgodnie z obowiązującym taryfikatorem za to wykroczenie mieszkaniec Piły otrzymał mandat karny w wysokości 2.000 złotych.
Do tego zdarzenia doszło na przejeździe kolejowym przy ul. Bydgoskiej w Pile. 44-letni rowerzysta na oczach policjantów wjechał na przejazd kolejowy podczas podnoszenia zapór. W tym czasie sygnalizator świetlny wskazywał migający, czerwony sygnał, który oznacza zakaz wjazdu na przejazd kolejowy. Od popełnienia tego wykroczenia kierującego nie powstrzymał nawet fakt, że tuż za nim stał policyjny radiowóz.
– Dodatkowo rowerzysta popełnił jeszcze dwa wykroczenia drogowe polegające na jeździe rowerem po chodniku, a także nie trzymaniu rąk na kierownicy. Ostatecznie 44- letni mieszkaniec powiatu pilskiego otrzymał mandat w wysokości 2.000 złotych -relacjonuje st. sierż. Magdalena Mróz z pilskiej policji.
Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami za wjazd na przejazd kolejowy poprzez ominięcie zapór lub półzapór, wjazd na przejazd jeśli opuszczanie zapór lub półzapór zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone oraz wejście lub wjazd na przejazd kolejowy za sygnalizator lub za inne urządzenie nadające sygnały, przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych podlega karze aresztu, ograniczenia wolności oraz grzywny w wysokości nie niższej niż 2.000 złotych.
Pamiętajmy, aby przy dojeżdżaniu do przejazdu kolejowego zachować szczególną ostrożność. Na przejazdach strzeżonych należy zwrócić uwagę na sygnały świetlne oraz zapory. Jeżeli sygnały świetlne są włączone, a zapory się opuszczają, bądź są w trakcie podnoszenia pod żadnym pozorem nie należy wjeżdżać, ani wchodzić na przejazd kolejowy. Przy niestrzeżonych przejazdach kolejowych należy bezwzględnie zastosować się do znaku „STOP” oraz linii bezwarunkowego zatrzymania. W przypadku braku widoczności spowodowanej opadami atmosferycznymi, mgłą, czy ukształtowaniem terenu, należy otworzyć okno w pojeździe. Nadjeżdżający pociąg słychać, a maszynista przy dojeździe do przejazdu daje sygnał ostrzegawczy.