PiS: S11 nie dla zachodniej Polski, nie dla Wielkopolski!

Chodzież Czarnków Inwestycje Najnowsze Piła Trzcianka Wałcz Wydarzenia Złotów

Realizacja drogi krajowej S11, została wprowadzona do ?Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023? w lipcu 2015 roku. Niestety, zaraz po wygranych przez PiS wyborach okazało się, że duża część planowanych wcześniej inwestycji z niewiadomej przyczyny nie znalazło się na liście kluczowych projektów obecnego rządu, w tym trasa ekspresowa S11 oraz m.in. obwodnica Piła – Ujście ? napisał do premiera Mateusza Morawieckiego senator Adam Szejnfeld.

Senator Adam Szejnfeld wystąpił z oświadczeniem senatorskim (interpelacją) do premiera Mateusza Morawickiego w sprawie konieczności budowy drogi ekspresowej S11, w tym ważnych na trasie jej przebiegu obwodnic, m.in. obwodnicy Piła ? Ujście.

I jaka nadeszła na to odpowiedź? Właściwe taka, z której nic nie wynika, oprócz tego, że droga budowana w zasadzie nie będzie. Stanowisko takie zajęte zostało, mimo, że senator Adam Szejnfeld w swoim wystąpieniu wyjaśniał premierowi między innymi to, że: ?Droga ekspresowa S11, to nie lokalne rozwiązanie infrastrukturalne, ale konieczność w aspekcie ogólnopaństwowym, gdyż planowana trasa ma połączyć szybką i bezpieczną infrastrukturą komunikacji kołowej Kołobrzeg i Piekary Śląskie. W sumie ma liczyć ok. 550 km długości i przebiegać przez województwa: zachodniopomorskiewielkopolskieopolskie i śląskie. Jej znaczenie gospodarcze będzie jednak znacznie szersze, bo będzie swym oddziaływaniem obejmować co najmniej jeszcze województwa łódzkie i pomorskie?.

Wszyscy wiemy, że dla mieszkańców Wielkopolski północnej istotnym elementem tej trasy szybkiego ruch jest także budowa obwodnicy stolicy subregionu. W Pile bowiem zlokalizowana ma być strategicznie ważne skrzyżowanie dwóch dróg ekspresowych – S10 i S11 (od węzła Piła – Podlasie droga S11 ma przebiegać wspólnie z drogą S10). Planowana trasa ma omijać Piłę oraz Ujście od strony wschodniej, a w jej ciągu planuje się stworzenie czterech węzłów: Piła ? Podlasie oraz Piła – Przemysłowa, Motylewo i Chrustowo. Całkowita długość obwodnicy ma liczyć około 23 km.

Niestety, w odpowiedzi na wystąpienie senatora ziemi Wielkopolski północnej z jednej strony czytamy, że budowa trasy oraz obwodnic S11 jest uważana przez resort infrastruktury jako konieczna, ale z drugiej strony, że mimo iż została ona ujęta w Planach Budowy Dróg Krajowych, to jednak znalazła się poza limitem. Tyle.

Anna Karmowska

Dyrektor Biura Senatorskiego

Biuro Adama Szejnfelda