Punktualność polskich pociągów. Oto jak koleje trzymają się rozkładów

Biznes Interwencje kraj Na sygnale Najnowsze Podróże Wydarzenia

Średnie opóźnienie wszystkich uruchomionych pociągów pasażerskich w trzecim kwartale 2022 roku wyniosło 10 minut – podał we wtorek Urząd Transportu Kolejowego. Największy przewoźnik dalekobieżny – PKP Intercity – odnotował spadek punktualności, a spośród wszystkich spółek kolejowych najbardziej trzyma się rozkładu Warszawska Kolej Dojazdowa.

Jak podaje urząd, 10 minut opóźnienia to średnia dla wszystkich uruchomionych pociągów pasażerskich. Dodatkowo UTK policzył, że średnio o 23 minuty spóźniły się te pociągi pasażerskie, których opóźnienie przekroczyło 5 minut 59 sekund.

Oto punktualność polskich pociągów

W trzecim kwartale punktualnie do stacji końcowej dotarło 87,25 proc. pociągów pasażerskich. Nie są to optymistyczne dane. W stosunku do pierwszego kwartału 2022 roku oznacza to spadek o 3,78 punktu procentowego, a w porównaniu z drugim kwartałem – spadek o 2,5 punktu procentowego.

Najwyższy wskaźnik punktualności odnotowała Warszawska Kolej Dojazdowa z wynikiem 99,03 proc. (o 0,49 pkt proc. mniej niż w drugim kwartale). Z kolei PKP Intercity, największy przewoźnik dalekobieżny w Polsce, odnotowały spadek punktualności o 5,7 pkt proc. Wynik tej spółki pozostawia wiele do życzenia – poziom punktualności za trzeci kwartał wyniósł bowiem zaledwie 62,32 proc.

Polecamy artykuł (więcej/źródło): Punktualność polskich pociągów. Oto jak koleje trzymają się rozkładów – WP Finanse

Źródło: Adobe Stock, fot: Tomasz Warszewski