POZNAŃ. Policjanci z Północy prowadzą dochodzenie w sprawie oszustwa. Poznanianka otrzymała wiadomość SMS od rzekomego kuriera z linkiem i prośbą o uregulowanie należności za zakupioną paczkę. W jednej chwili kobieta straciła oszczędności życia. Mundurowi apelują, aby rozważnie dokonywać transakcji i sprawdzać wiarygodność otrzymywanych wiadomości.
24 września br. poznanianka otrzymała SMS-a od firmy kurierskiej, z którego treści wynikało, że przesyłka którą zamówiła, nie zostanie jej dostarczona, ponieważ jest za ciężka. Aby ją otrzymać i tym samym uniknąć zwrotu do nadawcy musi uregulować kwotę 1,49 zł klikając podany link.
Początkowo nic nie wzbudziło podejrzeń kobiety, ponieważ często robiła drobne zakupy przez internet. W tym wypadku było podobnie. Obecnie czekała na dostarczenie kolejnej paczki. Niczego nieświadoma kobieta odruchowo kliknęła link podany w wiadomości, który przekierował ją na stronę banku i uregulowała brakująca należność. Wtedy jeszcze nie wiedziała, że zarówno wiadomość, jak i strona banku nie są prawdziwe. Kolejnego dnia rano, zobaczyła na swoim telefonie kilka powiadomień sugerujących dokonanie nieautoryzowanych transakcji płatniczych z jej konta bankowego. Już wtedy widziała ze została oszukana. W ten sposób straciła kilkaset tysięcy złotych.
Policjanci apelują o ostrożność w dokonywaniu transakcji bankowych. W przypadku takich oszustw kwota do uregulowania zazwyczaj jest bardzo niska, wszytko po to, aby uśpić naszą czujność.
Co robić, aby ustrzec się przed takimi oszustami?
– Należy bardzo dokładnie czytać treść wiadomości wysyłanych przez rzekomych operatorów, czy kurierów i sprawdzać ich wiarygodność;
– Należy bardzo dokładnie sprawdzić na jakiej stronie internetowej dokonujemy transakcji;
– Nie należy wchodzić w linki dołączone do wiadomości i bezpośrednio z nich logować się z nich na swoje konta bankowe.
Bądźcie ostrożni! Czasami mały szczegół, ma istotne znaczenie i może uchronić Was przed utratą oszczędności.
Marta Mróz