PIŁA. Publiczne Przedszkole nr 14 im. Wróbelka Elemelka w Pile jako czwarte przedszkole w Wielkopolsce
i siedemnaste przedszkole w całym kraju otrzymało certyfikat Ambasadora Przyjaznej Edukacji. Wyróżnienie przyznano nam za wdrożenie programu LEGO Education polegającego na edukacji dzieci z wykorzystaniem klocków LEGO.
Klocki LEGO Education wspomagały pracę nauczyciela w rozwijaniu u dzieci umiejętności naukowych, artystycznych, inżynieryjnych, językowych, przyrodniczych, społecznych, konstrukcyjnych, technicznych oraz matematycznych. Materiał konstrukcyjny pomagał w zrozumieniu ciągów przyczynowo- skutkowych, rozwijaniu umiejętności przewidywania, obserwowania oraz rozwiązywania problemów.
Kadra pedagogiczna przedszkola uczestniczyła w szkoleniu pt. ,, Wykorzystanie zestawów LEGO Education w nauczaniu?. W trakcie trwania programu wybrani koordynatorzy uczestniczyli w cyklicznych spotkaniach i webinariach prowadzonych przez trenerów Ambasadora Przyjaznej Edukacji.
Przedszkole zostało wyposażone w laboratoria:
* do pracy metodą ,, 6 klocków? LEGO DUPLO – zestaw kreatywny;
* STEAM Park LEGO DUPLO
* ,,Zbuduj Emocje? LEGO Education;
* FIRST LEGO League Discovery.
W przedszkolu zostały także opracowane programy wewnętrzne: ,, Wykorzystanie metody ,,6 klocków? w stymulacji rozwoju dzieci przedszkolnych? autorstwa: M. Drozdowska, L. Kwiatkowska, M. Kleczewska, oraz ,,Wykorzystanie klocków LEGO Education w stymulowaniu rozwoju zdolności społeczno- emocjonalnych? autorstwa M. Kleczewska.
Realizując program Ambasadora Przyjaznej Edukacji nasza placówka umożliwiała dzieciom uczestniczenie w zajęciach z wykorzystaniem metody ,, 6 klocków? i ich popularyzację na stronie internetowej przedszkola oraz facebooka Ambasadora Przyjaznej Edukacji. W ramach współpracy z zaprzyjaźnionymi przedszkolami w Pile i w Trzciance prezentowaliśmy możliwości zastosowania LEGO Education w pracy z dziećmi.
W ramach realizacji programu wzięliśmy także udział w wyzwaniu ,,FIRST LEGO Leauge Discovery?. Biorące w nim udział drużyny przedszkolaków uczyły się , jak przez przyjemną aktywność fizyczną pozostać zdrowym, odkrywały problemy związane z projektowaniem toru przeszkód w lokalnej przestrzeni. W trakcie tego Programu dzieci myślały i zachowywały się jak projektanci i inżynierowie, rozwijały swoje umiejętności obserwacji, badania i zbierania informacji.
Otrzymane wyróżnienie oraz widoczne efekty podejmowanych działań stanowią zachętę do kontynuowania pracy z wykorzystaniem klocków LEGO Education
Opracowała: Magdalena Kleczewska
PP nr 14 Piła